“Mindig két lábbal a földön álltam. Csak egyre jobb cipőkben.” Oprah Winfrey

Eldöntötted, hogy vállalkozást indítasz? Vagy már van is vállalkozásod, de döcög a szekér?
Valamit változtatnod kellene, ezt te is tudod.
Gondold végig, és állj két lábbal a földön!
Amióta elhagytam a céges környezetet és magán úton vetettem bele magam a grafika és a webdesign világába, egyre több helyről hallom, hogy minek a weboldal? “Ma már az is elég, ha fent vagyok a Facebookon…”
– biztos igaz ez? Akkor miért panaszkodsz, hogy nincs elég vásárlód?
Nyilván azért, mert valami hibádzik. Vagy nem találnak meg a potenciális vevőid, vagy, egyszerűen nem is tudnak rólad és, így nem is keresnek. Abban ugyanakkor biztos lehetsz, hogy a konkurenciádat igen, aki már valószínűleg túl van pár ütős kampányon a weboldalán. Az igaz, hogy, ami ma nem kerül ki a Facebookra az, mintha nem is létezne, de ugyanez igaz a weboldalakra is. Akinek nincs SAJÁT honlapja, az félkarú óriás.

De miért? Mi a saját honlap előnye, ahhoz képest, ha egy vállalkozásnak csak egy Facebook oldala van?
1. Az az oldal a tiéd, míg a Facebook tulajdonosa nem te vagy, hanem M. Zuckerberg. Ennélfogva a feltételeket is Ő határozza meg és nem te. Ő mondja meg, mit hirdethetsz, hogyan hirdethetsz, egyáltalán mit mondj a vevőidnek, és ha nem így teszel, akár végleg kitilthat. Ez pedig azt jelenti, hogy elveszíted az ottani ügyfélkörödet, az írásaidat, a vevővéleményeket, mindent. Nem azt kívánom mondani, hogy a Facebook az ördögtől való, de EZ NEM ELÉG 2018-BAN!
2. Állj több lábon, pont azért, hogy ne függj! Legalább a marketingedben ne! Egy kezdő vagy kevésbé sikeres vállalkozásnak úgyis annyi mindenkitől kell függnie!
3. A saját weboldalon gyakorlatilag azt teszed, amit csak szeretnél, nincsenek korlátok, úgy alakítod, ahogyan neked tetszik.
4. Nincsen az a vállalkozás, amit nem lehetne jobban bemutatni az érdeklődőknek képekkel, illusztrációkkal, infografikákkal. Ok, a Facebookon is a kép a tartalom lelke, de méretben és mennyiségben és designban is meglehetősen korlátozottan.
5. Biztosan szakmai ártalom, de ha egy új, számomra ismeretlen céggel találkozom, akkor az az első kérdésem, hogy van-e weboldala. S, hogy miért?
a. ) Az egyik oka az, hogy ez ma egy minőségi mutató. Ha van az természetes, ha nincs az nem túl jó dolog. De az még rosszabb, ha van, de a. nem működik., b. nincs rajta releváns tartalom, c., nem éppen felhasználóbarát (értsd: nem találom meg rajta azt , amit keresek).
b.) A másik oka számomra, a már előbb említett releváns tartalom. Feltételezem, hogy fontos információkkal találkozom anélkül, hogy követnem kellene egy olyan oldalt (lásd a cég fb oldala), ami által megosztott minden posztban nem biztos, hogy érdekelt vagyok.

Amennyiben a fentiekkel Ön tisztában van és van már saját weboldala, viszont cége arculatát megerősítené egy új logóval, névjegykártyával vagy esetleg kültéri grafikával, akkor is állok rendelkezésére.