Miért van szüksége egy kisvállalkozásnak saját weboldalra?

Az internetes jelenlét, például egy honlap és a közösségi média több módon is hozzásegít a vállalkozás sikeréhez. Termékünk, szolgáltatásunk szinte minden jellemzője odavarázsolható a vásárlók és partnereink szeme elé, akik így gyors és pontos döntést hozhatnak: ez kell nekik! A gyorsaság pedig kardinális szempont, mivel az idő pénz.

Napjainkban egyre többen, főként az ifjabb generáció nem foglalkozik az elavult újsághirdetéssel, telefonkönyvvel. Amikor keresnek valamit, egyből az internethez, Facebookhoz fordulnak. Nem véletlenül, hiszen így változatos, nekik készített információkhoz jutnak bárhol, bármikor. Ez az egyik oka annak, hogy a jó online jelenlét ma már az üzleti tevékenységünk egyik legfontosabb támogatója. Fontos még, hogy a honlap vagy a Facebook oldal a célcsoportunk igényeihez, vágyaihoz igazítható és éjjel-nappal elér hozzájuk. Az internet világában ráadásul nem csak néhány szóval és egy fakó képpel mutatkozhatunk be: annyi fényképet, leírást, akár videót használhatunk, amennyit csak akarunk.

Az okostelefonok, tabletek elterjedésével ügyfeleink bárhonnan elérnek minket, amikor akarnak – de csak akkor, ha mi is ott vagyunk nekik! A modern weboldalak ezért alkalmazkodnak a felhasználók eszközeihez.

A jó weboldal használatának könnyűsége nem csupán eladja a terméket vagy szolgáltatást, de reklámereje is van. Egy linket sokkal könnyebb elküldeni vagy megosztani az ismerősöknek, barátoknak, szomszédoknak, mint egy szórólapot vagy egy magazint.

A vállalkozás jó működéséhez persze nem csak vevők kellenek, hanem a beszállítóinkkal, partnereinkkel fenntartott jó üzleti kapcsolatok is. Az online jelenlét ehhez is nélkülözhetetlen. A honlapon vagy a közösségi oldalakon keresztül tájékoztathatjuk meglévő vagy leendő partnereinket terveinkről, igényeinkről, és meggyőzhetjük őket, hogy érdemes nekik velünk üzletelni.

A jó weboldal már önmagában versenyelőnyt biztosít, hiszen a magyar kis- és közepes vállalkozások felének sincs honlapja {http://webjoy.hu/amiben-segitek/webdesign/} (és ezek között is sok elavult, korszerűtlen nehezen használható oldal van). Ha ezt kiegészítjük még a közösségi oldalakon folytatott kampányokkal {http://webjoy.hu/amiben-segitek/facebook-oldal/}, akkor még inkább az élmezőnybe jutunk, hiszen a magyar KKV-k 80%-a nem teszi ezt! Az ismertségünket növelő marketingeszközök közé ezek mellett még a PR-cikkeket és híreket érdemes felvennünk {http://webjoy.hu/munkaim/}: versenytársaink alig 10%-a végzi ezt, vagyis itt is könnyű az elitbe kerülni. (A KKV-k marketingtevékenységének adatai a Deloitte feltörekvő középvállalkozásokkal foglalkozó kutatásából származnak: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/hu/Documents/about-deloitte/hu-dgc-survey-2016.pdf)