A Török Pincészet Mád céglogójának átalakítása

” Jó bornak nem kell cégér”. – tartja a közmondás. Az én megrendelőm nem adott erre a régi tanra, hanem az egyébként szépen kivitelezett céglogó átalakítására kért fel. Anélkül, hogy mélységekbe menő piackutatást végzett volna, tudta, hogy ma már nem elég, ha egy bornak kiváló a minősége. Marketing központú grafikai tervezésre,  valamint a céges arculat frissítésére van szükség.

Amikor az ember bort vásárol, ezerféle motivációja lehet a vásárlásra és számtalan tényező befolyásolja a döntését.

Van, aki a kedvenc borvidékéről válogat és meg sem néz mást, van, akit az attraktív grafikai tervezéssel ellátott címkék vonzanak, és olyan is van, aki gasztronómiai ínyencként  különleges alkalomra, ételhez választja a bort. Ami azonban bizonyos, hogy a mai bőséges kínálat mellett, egy kifinomultságával kitűnő boros csomagolás odavonzza a szemet a palackra.

Tulajdonképpen az eredeti boros logó leegyszerűsítése, újratervezése volt a feladatom, a tradicionális vonalakat megőrizve.

A céglogó átalakításának szempontjai:

  • A cég vagy akár csak egy márka életében is történhetnek változások, amivel olyan új tulajdonság lesz az arculata része, amit a marketingkommunikáció részévé kell tennie. Az alapokat ettől függetlenül célszerű megőriznie annak érdekében, hogy a korábban sok munkával elért piaci pozíciójának ne ásson alá egy rosszul megválasztott céges arculattal.
  • Fontos, hogy akik  már most minket választanak, azok ezután is mellettünk maradjanak. Az új logónak ugyanazokat az értékeket kell képviselnie, mint korábban.
  • A jellegzetes színeket, betűtípusokat, ikonokat, formákat, vonalakat, amelyek eddig meghatározták a vállalkozás arculatát, azt ezután is használni kell, ugyanakkor kisebb módosításokra van lehetőség. Olyan módosításokra, amelyektől fogyasztóink még felismernek minket, és pozitív élményként érik meg ezt a változást.

Mikor van szükség egy meglévő logó átalakítására?

  • Bővül a vállalkozás tevékenységi köre
  • Átalakulnak a meglévő célcsoportok igényei
  • Új vásárlói réteget kívánunk megcélozni régi termékkel (csomagolás újratervezés)
  • Új terméket vezetünk be
  • Új üzenettel szeretnénk kiegészíteni a régi logót
  • Létrejön vagy átalakul a cégünk meglévő weboldala, amihez a termékek csomagolásának is igazodnia kell.

Az alábbi projektem remek példája annak, amikor jó döntés egy logó modernizálása még egy a tradíciókat követő cégarculat esetében is:

Ha kedvet kaptál vagy még inkább szükségét érzed céglogód újratervezésére, egy friss, modern logótervvel megvalósítom mindezt a számodra és beépítem új, egyedi és a vállalkozásod céljait előtérbe helyező komplex arculatodba.