Komplex arculat tervezés

A Webjoy Design berkeiben marketingorientált grafikai tervezés zajlik. Ez azt jelenti, hogy nem kizárólag esztétikai szempontokat követve készítem el az egyes vizuális elemeket, amelyeket átfog a komplex arculat. Az üzleti célokra alapozva, ügyfelemmel közösen fogalmazzuk meg a marketingkommunikációs célokat.

Egységes – minden felületen ugyanazokat az üzeneteket feltüntető, ugyanolyan grafikai elemeket használó – kommunikációra azért van szüksége még a legkisebb vállalkozásnak is, mert ezáltal tudja a célközönsége beazonosítani és a versenytársaitól megkülönböztetni.

Már az első megjelenésnél így kell a piacra lépni. Ez egy tanulási folyamat a célcsoport részéről, amely során a jól megtervezett képi világ segítségével elmélyülhet az az információ, amit magunkról, a tevékenységünkről közölni szeretnénk a világ felé.

Az arculatot a kommunikációs szakemberek arculati kézikönyvben írják le, amely leegyszerűsítve egy olyan szabályrendszer, amelynek tartalmi és formai elemei vannak.:

  1. MAGATARTÁS: Corporate Behaviour
  2. FILOZÓFIA, KULTÚRA: Corporate Philosophy, Corporate Culture
  3. VIZUÁLIS ELEMEK Corporate Design
  4. KOMMUNIKÁCIÓ Corporate Communication

Ebből kívánom kiemelni a Corporate Design-t, ami a formai követelményeket jelenti.

Mitől komplex az arculat?

Vannak alapelemek, amiket minden felületen ugyanúgy kell megjelentetni:

A LOGÓ.

Stílusa, színei megjelennek utána a cég összes kommunikációs felületén. Ahhoz, hogy valóban komplex arculat jöjjön létre, már a kiindulási pontnak, vagyis a logónak is alkalmazkodónak kell lennie. Maradéktalanul be kell tudnia tölteni a funkcióját bármely online vagy offline felületen.

EGYÉB GRAFIKAI ELEMEK (vonalak, ábrák, gombok -weboldal esetén-).

A komplexitás akkor jelenik meg igazán, amikor a logó mellett elhelyezzük ezeket az elemeket és az adott célnak megfelelő üzenetekkel, képekkel egészítjük ki. Erre szükség lehet, pl. céges rendezvényeken, kiállításokon, vagy akár a cég nyomdai termékein (névjegy, levélpapír – ez a kisarculat -, katalógus, szórólap, prospektus, citylight stb.) Ha termékei vannak a cégnek és nem egy szolgáltató, akkor természetesen ennek a képi világnak a csomagoláson is szerepelnie kell.

Az általam készített komplex arculat egy arculati táblaként, mint egy vonalvezető kerül átadásra, amelyhez mindig nyúlhatunk, ha a későbbiekben  más kommunikációs felületeken is szeretnénk megjelenni. Ez a tábla egy pdf, ami kizárólag a grafikai elemeket mutatja be különböző felhasználási területeken. Az arculati kézikönyvben már a tartalmi elemek is benne vannak, amit az adott cég kommunikációs szakembere készít el.

Komplex arculattervezés munkáim: A Gyógysziget magánrendelő arculatváltása és Arculat tervezés egy étteremnek a Blahán